אמזון פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2024, וחשפה בפני המשקיעים את אחת מנקודות המפנה החשובות ביותר שלה בשנים האחרונות – בינה מלאכותית (AI). בניגוד לתחושה שקצב הפיתוח טכנולוגי מאט כחלק מהשלכות המיתון הגלובלי, אמזון רצה קדימה בזירה הזו ותופסת לעצמה נתח שוק משמעותי שחברת האם שלה, AWS, מוקדת סביבו.
מהפכת הענן וה-AI של אמזון: "צומח פי שלושה מהר יותר מ-AWS בשלב המקביל"
נראה שההתלהבות סביב הבינה המלאכותית מחלחלת לא רק בקרב המשקיעים, אלא גם בתוך החברה עצמה. מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, הדגיש שתחום הבינה המלאכותית של אמזון כבר מייצר הכנסות של מיליארדי דולרים בשנה והוא ממשיך לגדול בתלת-ספרתי מדי שנה. ג'סי אף השווה את קצב הצמיחה של תחום ה-AI לזה של חטיבת הענן AWS ואמר כי הוא צומח בקצב של פי שלושה מהר יותר מ-AWS בשלב המקביל של התפתחותה העסקית.
לדבריו, "זו הזדמנות פעם בחיים". ג'סי תיאר בהתרגשות כיצד הבינה המלאכותית יכולה לשנות את חוקי המשחק לא רק עבור אמזון אלא עבור שוק הענן כולו. לטענתו, AWS מחויבת להוביל את המהלך הזה עם פתרונות AI מתקדמים, שמקלים על עסקים להשתמש בטכנולוגיות פורצות דרך לשיפור היעילות התפעולית והפחתת עלויות.
שת"פ עוצמתי עם NVIDIA: חידושים בתחום שבבי ה-AI
באמזון מדגישים את שיתוף הפעולה ההדוק עם יצרנית השבבים NVIDIA, ומעריכים כי הוא יספק יתרונות משמעותיים בתחום ה-AI. ג'סי ציין כי אמזון הייתה השותפה הראשונה שהציעה את שבבי ה-H200 של NVIDIA ללקוחות AWS. אבל לא רק ענקי השבבים מצטרפים למהלך – אמזון גם השיקה את הגרסה החדשה של השבב הייעודי שלה Trainium2, המיועד להפחית את עלויות הבינה המלאכותית תוך שיפור הביצועים.
אם בתחילת דרכה יחידות ה-AI התבססו על קניית פתרונות מוכנים, היום אמזון מפתחת גם פתרונות מותאמים אישית שיספקו לקוחותיהם הביצועים במחירים הנמוכים ביותר. "כבר נאלצנו לחזור ולבקש מיצרני השבבים ייצור מוגבר של Trainium2, כי הביקוש עליו עולה על הציפיות שלנו", אמר ג'סי.
מה יותר משתלם? שימוש ב-AI יכול לחסוך ללקוחות מיליוני דולרים
אבל כל זה לא מותיר את אמזון רק כשחקנית פסיבית במירוץ הטכנולוגיה. החברה פועלת באופן אקטיבי לפתח כלים שיסייעו ללקוחותיה בתחומי הבריאות, הפינטק, והפיתוח הטכנולוגי. כך למשל, הדגים ג'סי שימושים פרקטיים לכלים מבוססי AI, כאשר "Amazon Q" – עוזר פיתוח תוכנה מבוסס בינה מלאכותית – כבר חסך לצוותי הפיתוח בעבור אמזון עצמה כ-260 מיליון דולר ו-4,500 שנות עבודה של מתכנתים במעבר 30,000 יישומים לגרסאות חדשות של Java.
בהקשר הזה, מנכ"ל אמזון ציין כי חברות רבות מתמודדות עם האתגר של פריסה רחבת היקף של AI, והן זקוקות לעלויות תשתית נמוכות ופתרונות מותאמים. AWS עם מודלים מבוססי גנרטיב AI, עונה בדיוק על הצרכים הללו ומציבה את החברה בחזית החדשנות העסקית.
איך זה ישפיע על ההכנסות?
עד כה, הכנסות AWS ממשיכות לזנק, ורק בתחום הבינה המלאכותית נצפית צמיחה אדירה ב-2024. ברבעון השלישי דיווחה אמזון על הכנסות של 27.5 מיליארד דולר ב-AWS, אשר מהוות 19.1% יותר משנה קודמת. מנכ"ל החברה ציין כי מגמת ההשקעות בתשתיות רק תלך ותגדל, כאשר ההון המושקע צפוי לעלות ב-2025, ורובו יוקדש לבניית תשתיות מתקדמות התומכות בטכנולוגיה של AI בענן.
AI הוא העתיד – וההווה?
בהסתכלות לעתיד, אמזון מתייחסת לעשורים הבאים ככאלו שבהם הבינה המלאכותית תשחק תפקיד מרכזי בכל תחום התעשייה – מפיתוח תוכנה ועד תחומי הבריאות.
ג'סי סיכם בכך שהעתיד לא רק מתקרב, הוא כבר כאן. למעשה, ככל שהתחרות בסקטור הזה מתלהטת, אמזון מוכיחה שוב ושוב את גמישותה ויכולת החדשנות שלה, תוך התאמה לא רק לצורכי שוק אלא גם לעתיד הקמעונאות, הענן והבינה המלאכותית כמובילי טרנדים גלובליים.
המידע במאמר זה מסופק למטרות אינפורמטיביות בלבד ואינו מהווה ייעוץ פיננסי ו/או המלצה. ייתכנו טעויות ו/או אי דיוקים בתוכן המאמר, ועל המשתמש לבדוק ולאמת אותם לאחר חקירה ולמידה במקורות נוספים. כל מי שמשתמש במידע המובא במאמר עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד.