חברת לי אוטו (Li Auto), מהמובילות בשוק רכבי האנרגיה החדשים (EV) בסין, פרסמה היום את הדו"ח הכספי הלא-מבוקר שלה לרבעון השני של 2024. הדו"ח מדגיש את הצמיחה במספר הרכבים שנמסרו, לצד ירידה ברווחיות התפעולית והרווח הנקי בהשוואה לשנה הקודמת.
במהלך הרבעון השני של 2024, Li Auto מסרה 108,581 רכבים, עלייה של 25.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מדובר בירידה במסירות בהשוואה לרבעון של 2023 Q4 (131,805 רכבים). החברה המשיכה להרחיב את נוכחותה בשוק הסיני עם 497 חנויות קמעונאיות ו-421 מרכזי שירות ב-148 ערים.
תוצאות פיננסיות
הכנסות החברה לרבעון השני הסתכמו ב-31.7 מיליארד יואן (כ-4.4 מיליארד דולר), עלייה של 10.6% בהשוואה לאשתקד ו-23.6% בהשוואה לרבעון הראשון של 2024. עם זאת, הרווח הגולמי ירד ל-19.5% לעומת 21.8% ברבעון המקביל אשתקד, מה שמעיד על שחיקה בשולי הרווח של הרכבים.
הרווח התפעולי ירד בצורה חדה ב-71.2% ל-468 מיליון יואן, והרווח הנקי הסתכם ב-1.1 מיליארד יואן בלבד, ירידה של 52.3% בהשוואה לשנה הקודמת. הרווח הנקי למניה ירד אף הוא ל-1.05 יואן, בהשוואה ל-2.18 יואן ברבעון המקביל אשתקד.
דגשים והערכות לעתיד
על אף הירידה ברווחיות, החברה ממשיכה להשקיע בטכנולוגיות חדשות ויוצאת עם עדכוני תוכנה (OTA) לשיפור חווית הנהיגה ברכבים שלה. בנוסף, החברה מצפה להגדיל את המסירות ברבעון השלישי של 2024 לטווח של 145,000-155,000 רכבים, מה שעשוי לתרום לעלייה נוספת בהכנסות.
מנכ"ל החברה, שיונג לי, הצהיר כי החברה תמשיך להוביל בשוק רכבי היוקרה הסיניים תוך מיקוד בהגדלת יעילות התפעול והמשך השקעות בטכנולוגיות מתקדמות.
סיכום
התוצאות הכספיות של Li Auto לרבעון השני של 2024 משקפות אתגרים רבים בשוק התחרותי לצד גידול במכירות. החברה שואפת להחזיר את הרווחיות למסלול חיובי במהלך המחצית השנייה של השנה.
המידע במאמר זה מסופק למטרות אינפורמטיביות בלבד ואינו מהווה ייעוץ פיננסי ו/או המלצה. ייתכנו טעויות ו/או אי דיוקים בתוכן המאמר, ועל המשתמש לבדוק ולאמת אותם לאחר חקירה ולמידה במקורות נוספים. כל מי שמשתמש במידע המובא במאמר עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד.